Utwory Pawła Szymańskiego w mistrzowskim wykonaniu
Małgorzaty Sarbak

ROBERT RATAJCZAK | Longplay | 11/2016

Punktem wyjścia dla zrealizowania całości był tytułowy utwór: "Dissociative Counterpoint Disorder", który kompozytor stworzył specjalnie z myślą o artystce, doskonale zdając sobie sprawę z jej niecodziennych możliwości technicznych.

więcej |


Kolaże i miraże

DOROTA SZWARCMAN | Polityka | 11/2016

Paweł Szymański poznał techniczne możliwości artystki, która potrafi wykonywać muzykę najbardziej wymagającą.

więcej |


Najciekawsza tegoroczna płyta z polską muzyką.

DARIUSZ WASILEWSKI | Audio Lifestyle | 10/2016

Interpretacje Małgorzaty Sarbak, dla której Szymański napisał tytułowy utwór „Dissociative Counterpoint Disorder”, idealnie odpowiadają wizji kompozytora– jej gra jest lekka, pełna wdzięku, bardzo zdecydowana i w ponadczasowym stylu, którego Szymański szuka w swoich kompozycjach na klawesyn.

więcej |


Chiaroscuro Szymańskiego

TOMASZ CYZ | redaktor naczelny Ruchu Muzycznego | 10/2016

Klawesynistka o wspaniałej wyobraźni i technice, fenomenalnej muzykalności, która ultralogiczną muzykę Szymańskiego filtruje przez nieziemską emocjonalność. (…) Through the looking glass…III chce zmieść w tym wykonaniu z powierzchni pamięci inne utwory, inne interpretacje. (…) Wszystko to Sarbak wygrywa perfekcyjnie. Bezlitośnie. (…)

więcej |


Szymański w klawesynowym ujęciu Sarbak

EWA SZCZECIŃSKA | Polskie Radio Program II („Płytomania”) | 09/2016

O premierowym "Dissociative Counterpoint Disorder" oraz o tym, jak brzmią nowe wykonania dobrze znanych utworów opowiadała Ewa Szczecińska. Zapraszamy do wysłuchania audycji Jacka Hawryluka "Płytomania".

posłuchaj |



Szymański w swej konwencji

EWA CICHOŃ | "Ruch Muzyczny" | 01/2015

Prawykonanie każdego utworu Pawła Szymańskiego staje się dużym wydarzeniem. Kameralna przestrzeń foyer Teatru Studio w całości wypełniła się słuchaczami, a to dość rzadki widok na podobnych koncertach muzyki współczesnej. Magnesem musiało być nie tylko nowe dzieło, lecz także wschodząca gwiazda klawesynu Małgorzata Sarbak, genialnie interpretująca muzykę J.S. Bacha oraz utwory klawesynowe Szymańskiego.

więcej |


Les pieces de clavecin par M. Szymanski

DOROTA SZWARCMAN | blog "Co w duszy gra" | 12/2014

To był krótki (niewiele ponad pół godziny), ale bardzo specjalny koncercik w foyer Teatru Studio. Małgorzata Sarbak grała utwory klawesynowe Pawła Szymańskiego. Nie wszystkie.

więcej |


Małe piwo i bach

BERENIKA STEINBERG | wysokieobcasy.pl | 08/2014

Nie przeszkadza jej to, że na widowni ktoś dzwoni szkłem. Małgorzata Sarbak gra na klawesynie w klubokawiarniach

więcej |


Mozart krumm und wild

HEINZ LINDUSCHKA | „Main-Echo" | 07/2014

(…) der Sulzbacher Tangentenflügel des Regensburgers Christoph Friedrich Schmahl von 1790 der polnischen Cembalistin und Fortepianistin Malgorzata Sarbak die Möglichkeit bot, ihr ausdruckstarkes Spiel perfekt zur Geltung zu bringen. Solistisch brillierte sie vor allem in der facettenreichen Mozartsonate nach der Pause, als sie mit dem warmen, intensiven Klang des Flügels alle Klangfarben und Tempi der Sätze spielerisch leicht ausgestaltete.

więcej |


Barock

PIRath | "Pizzicato" | Nr 238; 12/2013

♪♪♪♪♪ | L'on est tres agreablement surpris des les premieres notes du preludium de la premiere Partita; doucer et profondeur du son trahissent a la fois l'excellenece de la musicienne et de son instrument. D'emblee, un sentiment de calme et de serenite s'installe, qui offre la garantie d'une musicienne tres sure, qui ne cherche nullement l'effet gratuit pour briller sur le devant de la scene, mais qui transmet avec maitrise toute l'essence secrete de cette oeuvre grandiose de Bach. cette communion intime avec l'oeuvre de Bach ne se dement d'ailleurs pas tous au long des trois CD sur lesquels sont gravees ces six partitas. Le livret, un peut trop tenu a notre gout, demeure malheuresement muet au sujet du clavecin utilise pour l'enregistrement, qui nous plait beaucoup. Il possede des sonorites etonnament profondes, tres chaudes, amples et d'une grande noblesse: l'on soupconne des sautereaux munis de becs de plumes.

Bach i wirtuozeria klawesynistki

WITOLD PAPROCKI | recenzent "Ruchu Muzycznego"

Różnorodność bachowskich Galanterien - owych czterdziestu miniaturowych klejnotów, odczytywać możemy dzięki sugestywnej i wyrazistej interpretacji klawesynistki. Spojrzenie Małgorzaty Sarbak na I tom Clavier-Übung jest tyleż wirtuozowskie, co wyrafinowane i z dużą wnikliwością poszukujące istoty przesłania kompozytorskiego. Partity w jej ujęciu to potężna dawka rozrywki, tej najwartościowszej, poruszającej nie tylko zmysły, lecz również rozum i ducha.

więcej |


Interview with Małgorzata Sarbak

TOBIAS FISCHER | tokafi.com | 10/2013

When it comes to Bach, Małgorzata Sarbak doesn't believe in coincidences. In the booklet to her recently released 3CD-boxset of the composer's partitas, harking back to a famous quote by German poet and Bach-contemporary Christian Schubart, she refers to Bach as an 'original genius', describing his music as an exquisite riddle for the brain – in which everything has been expertly planned, organised and designed and to which our body "may give us clues by surrendering to rhythms". Certainly, her own rendition of the partitas re-kindles this riddle, managing to sound fresh and respectful, energetic and detailed, contemplative and physical all at once. The album is the result of many years of performing the piece in public, of myriads of post-concert conversations with listeners and of finally realising that she might have, inside of her, a personal vision of a collection of pieces about which everything already seemed to have been said. It was integral to this vision to not only treat each individual partita as a story onto itself, but to bring out the intricate relationship between the different chapters, to unearth the hidden path that turns the music into a mesmerising trip rather than just a collection of technically challenging pieces. Little wonder, then, that the packaging of the release mirrors this holistic approach, coming in a smart, interleaved digipack featuring perfectly contemporary photography and insightful liner notes. Other artists might have delegated these aspects to the label and ended up with yet another exchangeable, forgettable release. But when it comes to recording the music that is closest to her heart, Małgorzata Sarbak won't let anything up to chance.

więcej |


Bach w barze

AGNIESZKA TOPOLSKA | "Ruch Muzyczny" | Nr 18; 09/2013

Stołeczna scena muzyczna bije w rytm otwierania i zamykania kolejnych klubokawiarni: publiczność przepływa od jednego adresu do drugiego. I tak w otwartym niedawno w foyer Teatru Studio miejscu pod nazwą barStudio wystąpiła 26 czerwca Małgorzata Sarbak, przyciągając słuchaczy znanych z koncertów organizowanych przedtem w Centrum Kultury "Nowy Wspaniały Świat" (zamknięte) i Chłodna 25 (zamknięte). Przy winku i piwku, okręceni w kocyki, właściciele rogowych oprawek i wypracowanych fryzur wysłuchali recitalu klawesynowego, którym Sarbak rozpoczęła promocję debiutanckiego albumu: pierwszego polskiego nagrania wszystkich sześciu Partit Johanna Sebastiana Bacha.

więcej |


SONO PERFECT LIPIEC 2013

audiolifestyle.blogspot.com | 31/07/2013

Jan Sebastian Bach. Partitas. Małgorzata Sarbak. Lado ABC. 3 CD. Pierwsze polskie klawesynowe wydanie partit i od razu dobre! Nagranie zostało zrealizowane w znakomitym akustycznie kościele w podwarszawskich Urlach przez Dirka Fischera i jest jednym z najlepszych, jakie kiedykolwiek wyszły na CD. Zazwyczaj muzyki klawesynowej słuchamy z winyli i miło nam donieść, że wydawnictwo Lado ABC brzmieniowo nie odstaje od najwybitniejszych dokonań w tej dziedzinie, a mamy na myśli np. japońskie występy Zuzany Ruzickovej. Album Małgorzaty Sarbak stawiamy więc na jednej półce z albumami pani Ruzickovej, również dlatego, że podoba nam się niespieszna narracja, powolna pienistość i rozłożysta pełnia partit wymyślona przez polską artystkę. Szczególnie latem, gdy wszystko się wydłuża w naturalnym porządku, nie lubimy, gdy ktoś - łamiąc sobie palce - próbuje być szybszy niż Glenn Gould czy Ton Koopman. Pani Małgorzata jest zbyt mądrą artystką i nie robi takich głupich rzeczy. Muzyka Bacha jest za dobra, żeby psuć ją niecierpliwością. No i aura kościółka nie sprzyja wcale nieroztropnym wyścigom.

Bachowskie partity pod palcami polskiej klawesynistki

EWA OBNISKA | Polskie Radio Program II ("Płytomania") | 07/2013

Takich płyt przegapić nie można – po raz pierwszy w Polsce opublikowano "Partity" BWV 825-830 Jana Sebastiana Bacha nagrane na klawesynie! Całość – w małym kościele w Urlach – utrwaliła młoda klawesynista Małgorzata Sarbak, absolwentka Akademii im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Potrójny album firmy Lado ABC i Narodowego Instytutu Audiowizualnego zrecenzuje Ewa Obniska. Barbara Schabowska zaś spotkała się z artystką – rozmowa w dwóch odsłonach w najbliższej audycji. Sześć "Partit" na trzech płytach to fonograficzny debiut, który można sobie jedynie wymarzyć.

posłuchaj |


CZERWIEC 2013: 10 płyt, jeden Bach

BARTEK CHACIŃSKI | polifonia.blog.polityka.pl | 02/07/2013

O! A tej płyty sobie słuchałem, jak mnie pozostałe zmęczyły. A właściwie: płyt, bo to jak dotąd najdłuższe chyba wydawnictwo Lado – 3 razy CD. Nie będę udawał, że jestem fachowcem od Bacha (chociaż koledzy zawsze tak uważali – po inicjałach), ale nie będę ukrywał, że jak na płytę klawesynową to mi to przyniosło dużo prostej, dość nawet rockandrollowej przyjemności, no i wydaje się obiektywnie ważne – bo to podobno pierwsze polskie nagranie kompletu partit na klawesyn. Poza tym, zważywszy na to, że Lado mocno ostatnio (uwaga!) inwestuje w katalog bachowski, a ja z chęcią sięgam po ich płyty, wkrótce i w mojej płytotece proporcje mogą się mocno zmienić. 8/10

Sezon w lesie

JAKUB BRODACKI | radiownet.pl | 01/07/2013

Rozpoczął się leśny sezon kulturalny w Urlach. W sobotę 29.06 w kościele parafialnym grała na klawesynie Małgorzata Sarbak. W programie partity klawesynowe Johanna Sebastiana Bacha (partita 3 a-moll BWV 827 i partita 6 e-moll BWV 830). Znakomita klawesynistka grała nie na klawesynie, lecz na naszych sercach i emocjach. Przekorne couranty, skoczne gigi, namiętne sarabandy i zwiewne menuety. Publiczność jak zaczarowana towarzyszyła artystce zarówno w chwilach wyciszenia, jak i podczas natężenia emocji. Koncert trwał całą godzinę w absolutnym skupieniu, choć widzowie co i rusz nagradzali występ niespodziewanymi oklaskami. Małgorzata Sarbak przemawiająca do klawesynu jak do żywej istoty, a my – osłupiali z podziwu uczniowie, wpatrzeni w mistrza i jego dziecię.

Sylwetka Małgorzaty Sarbak

MIKOŁAJ GLIŃSKI | culture.pl | 21/06/2013

Muzykę dawną i współczesną na klawesynie gra w dużych salach koncertowych i zatłoczonych salkach barów i klubokawiarni. Właśnie nagrała debiutancką płytę solową – a na niej po raz pierwszy w Polsce komplet partit Bacha.

więcej |


Copyright © 2013-22 All Rights Reserved : MALGORZATASARBAK.COM