Małgorzata Sarbak

Klawesynistka, pedagog. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie (prof. L. Kędracki, prof. W. Kłosiewicz). Stypendystka New England Conservatory w Bostonie (studia u prof. J.Gibbonsa), Academie Musicale de Villecroze (prof. H. Dreyfus) oraz wielu kursów mistrzowskich (B. van Asperen, J. Van Imerseel, K. Haugsand, J. Ogg, M. Van Delft, R. Hill). Beneficjentka stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dokonała światowych prapremier utworów Pawła Szymańskiego: Les Poiriers en Pologne ou une Suite de Pieces Sentimentales de Clavecin faites par Mr Szymanski w 2010 roku oraz napisanego specjalnie dla niej i jej dedykowanego Dissociative Counterpoint Disorder w 2014 roku. Koncertuje także na historycznych instrumentach klawiszowych, w tym na niezwykle rzadkim fortepianie tangentowym. Stworzyła muzykę do kilku spektakli teatralnych. Publikowała w Forum Muzykologicznym. Koncertuje także w miejscach nietypowych dla muzyki klasycznej. Na swoim koncie ma pierwszą w Polsce kompletną publikację Partit klawesynowych J. S. Bacha (Lado ABC, 2013) oraz nominowaną do nagrody Fryderyk (2016), monograficzną płytę z twórczością Pawła Szymańskiego (dwie światowe premiery nagraniowe oraz Partita III na klawesyn i orkiestrę symfoniczną; Bôłt Records). Oba albumy zostały świetnie przyjęte przez słuchaczy i niezwykle docenione przez krytyków muzycznych, czego dowodem są liczne entuzjastyczne recenzje. Od 2016 roku współpracuje z duńską flecistką Bolette Roed. Artystki najchętniej sięgają po fundamentalne dzieła barokowe i prezentują je w nowej odsłonie instrumentalnej (m.in. Sonaty na klawesyn i skrzypce czy Sinfonie Bacha w tranksrypcji na klawesyn i flet prosty). Właśnie przygotowują nowe wydawnictwo płytowe.